top of page

Følgende publikationer tager jeg blandt andet afsæt i udarbejdelse af kompetenceforløb og oplæg, som netop passer til jeres organisatoriske og faglige behov:

  • Jensen, Birgitte Schjær og Social- og Boligstyrelsen (2024): ”Model for styrket match af barn og anbringelsessted – version 2”. Social- og Boligstyrelsen
     

  • Jensen, Birgitte Schjær og Social- og Boligstyrelsen (2024):” Videnskatalog – kompetenceudvikling i styrket match.” Social- og Boligstyrelsen
     

  • Jensen, Birgitte Schjær og Sørensen, Kresta Munkholt (2023): ”Børneinddragelse i socialt arbejde”. Samfundslitteratur
     

  • Villumsen, Anne Marie og Jensen, Birgitte Schjær (2022): ”Inddragelse af børn og unge i socialt arbejde” i ”Socialt arbejde med børn, unge og familier”. Hans Reitzels Forlag
     

  • Jensen, Birgitte Schjær (2015): ”Støtte til inddragelse er central”. Tidsskrift VERA, no.73- dec. 2015.
     

  • Jensen, Birgitte Schjær (2014): ”Inddragelse af udsatte børn og unge i socialt arbejde – reel inddragelse eller symbolsk retorik?”. Ph.d. afhandling. Aalborg Universitet, Institut for Sociologi & Socialt Arbejde. Link: http://vbn.aau.dk/da/publications/inddragelse-af-udsatte-boern-og-unge-i-socialt-arbejde--reel-inddragelse-eller-symbolsk-retorik (e475d4ab-1b99-468b-a559-d9403c951a1a).html

  • Jensen, Birgitte Schjær (2010): ”Det driftsorienterede tilsyn i England, Skotland, Sverige & Norge” (kap.7) i ”Anbringelse i trygge rammer – en videns- og erfaringsindsamling.” Socialstyrelsen, www.socialstyrelsen.dk/tilsyn
     

  • Jensen, Birgitte Schjær (2008): ” At arbejde med en anbringelsessag, hvor forældre og det anbragte barns kontakt etableres i et overvåget eller støtte samvær. Perspektiver og metoder.” Artikel og konferenceforedrag CAFA, www.cafa.dk
     

  • Jensen, Birgitte Schjær (2008): ”Støttet samvær set med barnets øjne – et projekt om hvordan anbragte børn oplever støttet samvær og vurderer værdien af denne foranstaltning. ” Speciale, Den sociale Kandidatuddannelse, Aalborg Universitet, Institut for Sociologi og Socialt Arbejde.

bottom of page